TR | EN
KURUMSAL İLETİŞİM
ARŞİV
2011 2012 2013
İntercombi'den Türkiye-Avrupa Arasına Yeşil Köprü
26.11.2013
Paylaş
'GreenBridge' Projesi çevreci taşımacılıkta çıtayı yükseltecek.

Netlog Grubu şirketlerinden İntercombi Uluslararası Nakliye ve Lojistik A.Ş., 2014’ün ilk günlerinde, verimli ve çevreci bir intermodal projesi olan GreenBridge’i faaliyete geçirmeye hazırlanıyor. Avrupa’da multimodal taşımacılığın en büyük kuruluşlarından biri olan Samskip ile yüzde 50-50 ortaklıkla kurulan şirketin operasyon merkezi, Hollanda’nın en önemli limanını da barındıran Rotterdam kenti. Sistem Türkiye’de İntercombi, Avrupa’da ise Samskip tarafından satılacak. Proje, Türkiye ile Avrupa arasındaki taşımacılığı adeta yeniden tanımlarken İntercombi, GreenBridge Projesi ile Türk ihracat ve ithalatçılarına büyük avantajlar sunacak.

Deniz yolu, demir yolu, kara yolu ve nehir yolu gibi çoklu taşıma modlarının kullanıldığı sistemlerin Türkiye’de benzerleri olmasına rağmen, GreenBridge birçok ilkleri barındırmasıyla özel bir öneme sahip. Netlog Lojistik Grup Başkan Yardımcısı Gökalp Çak, projeyle ilgili şu bilgileri verdi: “Daha önce de olduğu gibi yarı römorklarımız İstanbul’dan U.N RO-RO gemileri ile Trieste’ye gidecek. Yarı römorkların yanı sıra ‘45 ft high cube pallet wide’ konteynerlerimiz de iki sıra olarak üst üste konularak gemiyle taşınacak. Trieste’ye gelen üniteler, buradan ICL ve Samskip’in sahibi olduğu GreenBridge firmasına ait blok trenlerle Almanya’nın Duisburg şehrine gönderilecek. Bu tren katarında 28 konteyner ve 8 ‘cranable’(vinçle elleçlenebilir) yarı römork taşınabilecek.

Yüklerin İstanbul’dan Duisburg’a 5 gün gibi kısa bir zamanda ulaştırılmasını sağlayacak olan sistem için İntercombi filosuna 200 adetlik cranable (vinçle elleçlenebilir) yarı römorku dahil ettiklerini kaydeden Netlog Lojistik Grup Başkanı Gökalp Çak, “Duisburg’a ulaşan konteyner ve yarı römorklar buradan Kuzey Fransa, İngiltere ve İskandinav ülkelerine yine multimodal yöntemlerle veya kendi araçlarımızla doğrudan müşterilerimize ulaştırılacak” dedi.

Duisburg’da bulunan terminal, Samskip Van Dieren firmasının hizmetlerinin odağında yer aldığı için 600 kilometre çapında bir alanda kara yolunun kullanılabileceğini ifade eden Çak, konteyner ve yarı römorkların bu terminalden İngiltere, İrlanda, İsveç, Norveç ve Baltık ülkelerine her gün onlarca direkt tren ve gemi hattıyla taşınabileceğini belirtti.

İlk iki ay boyunca haftada üç blok tren seferi gerçekleştirileceğini ve sistemin kısa vadede haftalık yedi, uzun vadede ise günlük iki tren seferiyle büyük bir hacme ulaşacağını aktaran Çak, “Gelecek dönemde bu sistemde taşınan konteyner ve yarı römorkların oranlarında ihtiyaçlara göre değişiklik yapabilme esnekliğimiz olacak. Kuzey ve Batı Avrupa’ya hizmet veren Samskip ise bu işbirliği ile Güney Avrupa’ya açılacak. GreenBridge, Türkiye'nin Avrupa ile yapacağı ticarette ciddi avantajlar yaratacak ve proje olarak Türkiye'nin 500 milyar USD ihracata ulaşmasını sağlayacak altyapıyı kuracak,” dedi.

Bu proje ile aynı güzergahta kara yoluyla yapılan taşımaya oranla %250’lere varan azaltılmış karbon salınımıyla çevre hassasiyetlerinin altını çizen Çak, multimodal bir proje olmasına rağmen zaman avantajı da sağlanacağını belirterek şunları söyledi: “Mevcut intermodal operasyonlarda ‘zaman konusu’ bir soru işaretidir. Ancak yaptığımız işbirliği sayesinde biz bunu bir avantaja dönüştüreceğiz. İstanbul’dan RO-RO ile hiçbir sınıra takılmadan ortalama 62 saatte Triste’ye kadar gidebiliyorsunuz. Trieste’de 4-6 saat elleçme süresinden sonra tarifeli olarak, sınırlara takılmadan 36 adet üniteyi Duisburg’a ulaştırıp kara yolundan daha hızlı bir alternatif sunacağız.”

Büyük Proje; Büyük Yatırım

Duisburg’dan yapılacak kara yolu operasyonlarında ise İntercombi Danube isimli Romanya’da Kurulu grup şirketinin çekicilerini kullanacaklarını açıklayan Çak, proje için ilk etapta 480 adet 45’ “highcube” konteyner, 200 adet elleçlenebilir tenteli yarı römork yatırımı yaptıklarını ve 70 adet roll treyler (Mafi) yatırımı gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi.

“Bugün piyasada GreenBridge sistemine alternatif birçok proje ve rakip sistemden söz edilmektedir. Ancak bu sistemler GreenBridge’e benzer görünse de aralarında gerçek anlamda fark vardır. Öncelikle İngiltere ve Kuzey Avrupa'nın en büyük multimodal hizmet sağlayıcısı Samskip, her gün kaldırdığı kendine ait 35 tren ve 11 gemisi ile GreenBridge sisteminin bu bölgedeki dağıtım ağını oluşturmaktadır. Bu sistemi kullanmakta olan konteynerler, GreenBridge operasyonları başladığında bu sistemden daha fazla yararlanamayacaktır,” diyen Gökalp Çak, şunları söyledi:

“GreenBridge sadece tren sistemi satmamaktadır. GreenBridge müşterilerine anahtar teslim, kara yolu kadar süratli, yüzde 250 daha çevreci ve ciddi maliyet avantajlı bir taşıma sistemi sunmaktadır. Her biri yarı römork ölçeğinde konteynerler ile İngiltere, İrlanda, Almanya, Belçika, Hollanda, İsveç, Norveç, Avusturya, Danimarka, Fransa, İsviçre ve İtalya’ya gidişlerde ciddi avantaj sağlayan bir sistem sunmaktadır. GreenBridge müşterileri yüklerinin durumunu online sistem üzerinden teslim alınmasından dağıtımına kadar olan tüm süreç boyunca takip edebileceklerdir. Kullanılan tüm gemi, tren, dağıtım kamyonu ve konteynerler GreenBridge firmasına ait olduğundan, müşteriler sistemi doğrudan görüntüleyebilecektir. Tabi senelik 800 bin TEU multimodal konteyner hareketi yöneten Samskip firmasının Avrupa'daki gücü ve güvenilirliği de sisteme ciddi güvence vermektedir.

Sistemdeki gemi, tren ve konteyner anlaşmaları minimum üç yıllık yapıldığı ve ciddi cezai şartlarla bağlandığı için sistem müşterileri GreenBridge hizmetinin kalıcı olduğundan emin olabilirler.”